måndag, juni 18, 2012

Förbjud gräsmattor

Den finaste trädgården på min ö är en till synes vildvuxen men vid närmre skärskådan extremt välskött tomt. Det växer så mycket där att man knappt kan ana en gräsmatta. DET tycker jag är fint. Gräsmatta, speciellt nyklippta stora ytor, tycker jag är fult och skrämmande. Och ljudet. Om solen råkar på att visa sig några timmar, nog sjutton åker de fram, både gräsklippare och trimmer. Men inte nog med ljudet, nästan värre ändå är lukten av tvåtaktsmotorer. Vad är det för fel på handjagare och lite vildvuxet?

3 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Katja du skulle gilla min vildvuxna tomt. Grannen klipper nästan med nagelsax så tomtgränsen är tydlig, vilt och vackert på en sida, tuktat på den andra :)

Katja Kristoferson sa...

Mmmm! Jag vet att jag skulle älska den! Den enda som ska få skava på min tomt är hästen :)

Katja Kristoferson sa...

ps. men skönt att grannen klipper med nagelklippare, så det inte väsnas så mycket! hahaha